70 Mhz dipool

De afgelopen tijd ben ik bezig geweest met het maken van een 70 Mhz dipool antenne voor gebruik bij mijn Condor 3000. De antenne is opgebouwd uit een waterdicht kastje, twee aluminium pijpjes van één meter lang, een stukje hout, twee gereedschapshouder clips en een bnc connector. Hieronder zijn deze onderdelen goed te zien:

20130211-205605.jpg

De antenne bleek 4cm te lang te zijn na diverse SWR proeven op de 70Mhz, het inkorten heb ik gedaan door er eerst een centimeter af te halen, daarna nogmaals en daarna telkens een halve centimeter. Deze foto is daarvan het resultaat:

20130211-205613.jpg

Vervolgens is de antenne geplaatst aan de voet van de mast. In de toekomst zal deze hoger geplaatst gaan worden en zal de mast voorzien worden van een rotor. Tot die tijd blijft de antenne nog even hier hangen zodat deze makkelijk toegankelijk is voor eventueel onderhoud mocht dat nodig zijn. Tot dusver is dit gelukkig niet nodig gebleken.

20130211-205555.jpgBelow is a simple photo report of my 70 Mhz antenna which I built myself.

20130211-205605.jpg

20130211-205613.jpg

20130211-205555.jpg

This entry was posted in Antennes. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *